Na základě množících se otázek rodičů ohledně sportovní třídy, připojuji svůj osobní názor:
Ve sportovních třídách už několik let, pro klub žádný přínos nevidím. Sportovní rozdíl, posun (výkonnostní) oproti jinde zařazeným členům v běžných třídách, nevidím žádný.
Naopak, termínové kolize s cyklo týdny, lyžařským týdnem a vodáckým výcvikem, ovlivňují naši kvalitní možnost účasti na našich akcích, zápasech a turnajích. (Pátky a nedělní odjezdy.)
Máme i případy, kdy rodiče nepošlou děti na soustředění, protože je čekají výdaje za týdenní pobyty ve sportovní třidě …. a třeba vůbec (např.) závodně nelyžují.
Osobně si myslím, že tento způsob a praxe jsou přežité a oddílům to nepomáhá.
Ano, kolektiv a zážitky pro danou třídu, jako nadstandard, jsou super, ale základní záměr, pomoci oddílům, to neposkytuje.
Pokud by došlo na škole k transformaci, změně náplně, vytyčení cílů, rád se jako trenér zúčastním jednání a poskytnu návrhy např. ze Švýcarska, Švédska ale i ze škol u nás, kde se žáci připravují pro určitý sport nebo se klade důraz na celkový fyzický rozvoj.
Myslím si, že ale v ČR a ve školství není zatím vůle nic radikálně měnit.
Je to můj osobní názor, a dívám se na to z pohledu sportu, vůbec neporovnávám výuku. Jinak oddílem prošli členové jak z normálních tříd tak i ze sportovních tříd. Vždy ovšem záleží na kolektivu daného ročníku, kamáradech a možnostech rodičů i jednotlivce ....
Přeji všem, ať se správně rozhodnou.
Martin